ja nyt on melkein kaikki pakattu. jätetty jäähyväisiä, käyty kampaajalla, jne. eikä tietenkään ole nähty lähellekään kaikkia ihmisiä, joita olisi pitänyt, tehty mitä olisi tahtonut ja kämpässä vallitsee yhä lievä kaaos.
kuinka selvitän: kaaoksen, kirjoittamatta vailla olevat kirjoitukset, jäähyväiset naapurustossa, loput pakkaamiset jne. onneksi ystävällinen naapuri lupasi auttaa, sillä hän tulee sunnuntaina berliiniin - siis kantaa repun kirjoja.
niin, ja järkätä pyörän pakkaus huomisaamuna.
--
pari asiaa vituttaa: a) kävi ilmi, että minun tarvitsi aivan suotta muuttaa itseni pois edellisestä kämpästä, b) kävi ilmi, että minä olisin voinut kuitenkin pitää työpisteeni collegiumissa.
paitsi että tästä kaikesta aiheutui stressiä ja vitutusta, näissä hukkaantui yli viikko tehokasta työaikaa, ja työpisteen puutteessa työteho ja motivaatio laski. yhtäältä eivät maksa minulle rahaa, toisaalta tekevät vielä elämäni hankalaksi. ja kuitenkin minä olen tehnyt heille töitä, olemalla heidän listoillaa tutkijana, niittämällä heille mainetta ja pitämällä yllä tutkijajoukon ilmapiiriä.
toivottavasti ensi kerralla jos ja kun tulen tänne, homma sujuu paremmin! toki tämä on upea paikka ja sitä ja sen ihmisiä tulee ikävä.
c) laatikot lähtivät, mutta ensinnäkin ne oli pakattu vääränlaisiin laatikoihin ja lopulta niiden hinnaksi tuli reilu neljäsataa euroa.onneksi sain maksettua melkein kaikki säästämästäni kuukausittaisesta 50 euron tutkimusapurahasta, jäi vain reilu sata euroa tasattavaksi.
--
katsotaan sitten kun minusta seuraavan kerran kuuluu. hyvää kevättä! (täällä on 25 astetta, joten ajan olisi voinut viettää muutenkin kuin pakaten. onneksi olen päässyt pyöräilemään ja kävelemään.)