viimeiset terkut budapestista ennen joulua. yritan syödä aamiaista ennen lähtöä lentokentälle. olen jo melkein pakannut. viikko on ollut tasaista juoksua. ensin maalta kaupunkiin, ja opettamaan (ryhmämme jouludrinkit oli meillä maanantai-iltana). sitten tiistaina fysioterapiaan ja illaksi wieniin (ehdin kuin ihmeen kaupalla junaan). ilta leppoisasti ex-instituuttini hyvinvointivaltioista kertovalla luennolla ja wieniläisessä paikallisessa vierastuvassa. sitten oma esitelmä aamulla IWM:n junior fellow'jen seminaarissa, jossa minua kommentoi ystäväni, kolleegani anna. lopulta aikataulunmuutoksen takia missasin junani budapestiin, ja myöhästyin jouluillalliselta (taksi asemalta kesti ja kesti ja maksoi enemmän kuin olin maksanut unkarilaisille konnareille siitä että pääsen rajalle asti). illallinen meni hyvin ja juhlimme aamukahteen.
neljän tunnin yö unet takana matkustan tänään lontooseen, huomenna colchesteriin ja joskus, viimeistään maanantaina, skotlantiin.
olen suomessa 22.12. illasta alkaen. näyttäisi siltä, että varkaudessa 26/7. asti ja helsingissä 27.-29.12. sopisiko kimppatavata pääkaupungissa 28.12. ja miten on joroisten tyttöjen suunnitelmat?
hyvää ja rauhallista joulunalusta!
ps. väitöspäiväksi on sovittu 12. tammikuuta. se on semmoinen koppitilaisuus, jossa olen vain minä ja kaksi setää, jotta juhlimiset tai ei-juhlimiset pitää jättää myöhemmälle!