tiistai 20.9., paino: 72.7kg, alkoholiannoksia: 0, 12.9. jälkeen =), aviosääty: sinkku, jne.
Voi tietenkin olla, ettei näitä tietoja kannattaisi julkaista netissä, mutta kotona maailmalla asuu 'oikeita' ihmisiä, ja olen yleensäkin sitä mieltä, että pitäisi puhua oikeista painoista eikä vain mallivartaloista. Tänään olen iloinen siitä, että vaaka näytti 72 kiloa. Enkä ole edes juuri yrittänyt laihtua. Sen jälkeen kun noin kaksi vuotta sitten ostin kauniin ja kalliin design-vaa'an, olen laihtunut kymmenen kiloa, ja olen suurin piirtein samoissa luvuissa kuin kahdeksan vuotta sitten, kun muutin Englantiin. Asiaan vaikuttaa paitsi stressi, myös ruokavalio, niin ja tietenkin se design-vaaka. On nimittäin aina kiva astua kauniille esineelle! Ruokavaliolla on ollut vaikutusta erityisesti maaliskuusta, Wieniin muutostani lähtien. Sen jälkeen olen suurimman osan näistä kiloista laihtunut. Keskieurooppalaiseen ruokailuun kuuluu iso lounas, joten söin sitten pienen aamiaisen ja instituutissani lounaan, joka sisälsi keiton, salaatin, pääruoan, jälkiruoan ja kahvin. Illalla ei sitten tarvinnut syödä juuri mitään. Toista oli Englannissa, jossa söin voileipälounaan, ja joko kampuksella pikaruokaa, jos meni myöhään, tai iltapastaa joskus seitsemän tai iltakymmenen välillä, jos ehdin kotiin tai jaksoin odottaa. Nyt päätin, että iltakuuden jälkeen syön päivän pääaterian vain erikoistapauksissa, kun taas aemmin, kouluruoka-Suomesta muutettuani, en koskaan syönyt sitä ennen kuutta. Nyt on mukava asua kirjastojen ja instituutin vieressä, voin käydä kotona syömässä ennen kuin laitosruokailu taas alkaa lokakuussa. Viimeisenä osatekijänä mainitsen veden: maaliskuusta alkaen olen juonut vettä varmaan noin puolitoista litraa päivässä.
Ainut harmi tässä tietenkin on se, tulee paineita mennä vaateostoksille. Ilman tuloja se on hankalaa.
Alkoholiannoksia? No, ei ole ollut juuri menoja, missä olisi tullut juopoteltua, enkä ole viitsinyt kotonakaan avata viinipulloa, kun olen tehnyt töitä myöhään iltaan. Tosin semmoinen vakuumi-viinipumppu on aivan loistava keksintö. Voi avata pullon, juoda lasillisen ja pumpata pullon tyhjäksi ilmasta, ja viini säilyy hyvänä seuraavaan viikkoon, tai ainakin viikonloppuun. Ei alkoholiongelmia tai ongelma-alkoholia!
Viime aikoina olen kyllä nukkunut huonosti ja nähnyt koko yön stressiunia, että voisi tietty yrittää rentoutua ennen nukkumaan menoa. Vielä on kuitenkin päivän työt tekemättä... Eli sinkkuuden autuudesta sitten myöhemmin.
10705.jpg
ps. kuva päätti sitten asettua väärin päin. mutta vaaka näkyy hyvin ja pää kääntyy. tervetuloa kylppäriini!